Przechodzisz na zdrowy tryb życia? Sprawdź, jak często wykonywać treningi, aby się nie przeciążyć.

Postanowiłeś przejść na zdrowy tryb życia. Już wiesz, że w taki sposób wydłużysz swoje życie. Staniesz się bardziej odporny na choroby. Zapanujesz nad stresem. Twoja tężyzna i kondycja fizyczna będą coraz bardziej widoczne i odczuwalne. Powiększy się więc także Twoja samoocena. Bardziej pozytywnie spojrzysz na świat.

 Aby to wszystko się zadziało, weź pod uwagę swój sposób żywienia. Zadbaj również o odpowiedni ubiór oraz rozważ, w jakiej jesteś obecnie kondycji. To ważne, gdyż źle dobrane ćwiczenia oraz ich intensywność przeciążą Cię, a nieodpowiedni strój doprowadzi np. do przeziębienia. Przeczytaj ten artykuł. Pomoże Ci on stosownie przygotować się do treningów i uniknąć błędów.

Spis treści:

  1. Wpływ ubioru na organizm – jak się ubierać na treningi?
  2. Jakie ćwiczenia wybierać, by się nie przeciążyć? 
  3. Ile ćwiczyć w ciągu dnia, tygodnia, miesiąca – czy to ma znaczenie?
  4. Ćwiczyć samemu, czy z instruktorem?

1. Wpływ ubioru na organizm – jak się ubierać na treningi?

Warto, abyś na trening ubierał się wygodnie. Wówczas będziesz mógł wykonywać ćwiczenia swobodnie, bez krępujących ruchów. Najważniejsze części ubioru do ćwiczeń to:

– koszulka,

– bluza na chłodniejsze dni,

– spodenki lub legginsy albo spodnie dresowe,

– kurtka wiatrówka,

– skarpetki, 

– buty do biegania

Idealnie by było zakupić od razu markowe ciuchy, wykonane specjalnie dla sportowców. Mają one wstawki chłonące wilgoć, odprowadzające ją na zewnątrz. Cały strój wykonany jest z materiałów szybko schnących.

Wygodny oddychający ubiór sportowy sprzyja lepszemu wykonywaniu ćwiczeń i zachowaniu zdrowia. Trenując, jest Ci ciepło, ale nie za gorąco. Nawet gdy się spocisz, tkanina odciągnie od Ciebie wilgoć i wyrzuci ją na zewnątrz.

To samo dotyczy obuwia. Buty do biegania są uniwersalne. Dobrze w nich się nie tylko biega, ale także ćwiczy na siłowni, czy spaceruje z kijkami. Zwróć uwagę, czy mają miękką oddychającą wyściółkę. Jeśli tak, Twoja stopa będzie mieć w bucie wygodnie i sucho. 

Będzie też chroniona przed pęcherzami i odciskami. Pod warunkiem, że wielkość butów dobrałeś według miary swojej stopy. Tylko wygodne obuwie da Ci pełny komfort podczas ćwiczeń.

2. Jakie ćwiczenia wybierać, by się nie przeciążyć?

Wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć za pomocą ćwiczeń. Jeżeli Twoim zamiarem jest utrzymanie zdrowia i w miarę dobrej kondycji, wystarczą Ci umiarkowane ćwiczenia. Najlepiej takie, jakie lubisz. Mogą to być np.:

– bieganie, 

– taniec,

– jazda na rowerze, rolkach, hulajnodze,

– marsz,

– trening na siłowni, w klubie fitness itp.

Mówiąc o umiarkowanych ćwiczeniach mamy na myśli trening, który przynosi nie tylko satysfakcję i odprężenie. Trening ten powinien także nie wywoływać następnego dnia po nim żadnych bóli, typu zakwasy i.in. 

3. Ile ćwiczyć w ciągu dnia, tygodnia, miesiąca – czy to ma znaczenie?

W zależności od tego, jaka jest Twoja kondycja na starcie, dopasuj ilość treningów oraz ich długość, a także intensywność. Dla jednych będzie to tylko kilkanaście minut dziennie, dla innych cała godzina i więcej. Sprawdź zatem swoją wytrzymałość i dopasuj intensywność, czas i rodzaj ćwiczeń w sposób indywidualny.

Weź pod uwagę także swój czas wolny. Ile go masz i kiedy. Ważne jest bowiem wprowadzenie stałych treningów w określonych dniach. Zaznacz w kalendarzu wszystkie dni treningowe w ciągu całego miesiąca. Pozwoli Ci to żyć w usystematyzowanym trybie.

4. Ćwiczyć samemu, czy z instruktorem?

Pierwsze treningi warto ustalać z instruktorem. Przeprowadzi on z Tobą wywiad, sprawdzi, jakie możliwości ma Twoje ciało. Dzięki temu podczas ćwiczeń nie przeciążysz swojego organizmu. Będziesz wzmacniać swoją posturę dzień po dniu w sposób lekki i przyjemny

Ćwiczenia powinny być jak rytuał, którego się nigdy nie pomija. Trzymaj się ustalonych dni i godzin, podczas których będziesz trenować. Miej stały kontakt ze swoim trenerem. Gdy już dobrze poznasz możliwości swojego ciała, możesz dalej ćwiczyć już bez instruktora.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *